ACTIVITAT 1: De cada un dels DOS/TRES poemes que us han estat
assignats*, elaboreu una fitxa en power
point que contingui mínimament la informació següent:
1. Títol del
poema, nom del poemari i data.
2. Forma del
poema: estrofes, nombre i/o tipus de versos i esquema de la rima.
3. Tema, expressat en forma de SN
4. Glossa del
poema: informació sobre el context i/o el contingut més general del poema.
5. Imatge que
us suggereixi el tema o el contingut del poema.
Per a més concreció consulteu les fitxes-model dels 11 primers poemes que teniu a continuació.
Per a elaborar les fitxes de cada un dels poemes de l'Antologia, us poden ser útils els enllaços següents:El Noucentisme
El Noucentisme a lletrA
Josep Carner: biografia i obra
Programa "Tons" de TV3 sobre la vida i l'obra de Josep Carner
La Bíblia: història de Jonàs
Audicions de poemes:
"Ahir"
"La poma escollida"
"Com les maduixes"
"Les llimones casolanes"
"El dia revolt"
"Cançoneta incerta"
"Bèlgica"
*Assignació de poemes de l'Antologia poètica:
SHEILA
1. “Ahir”, de Llibre dels poetes (1904) [text de
l’edició definitiva: Poesia,1957].
2. “La poma escollida”, d’Els fruits saborosos (1906)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
3. “Com les maduixes”, d’Els fruits saborosos (1906)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
4. “Les llimones casolanes”, d’Els fruits saborosos (1906)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
13. “La vida incerta”, de La primavera al poblet (1935).
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
14. “Cant IV” de Nabí” (1941). [text de l’edició
definitiva: Poesia,1957].
19. “Arbres”, d’Arbres (1953).
20. “A un auró”, d’Arbres (1953).
21. “Si em vaga”, d’Absència (1957).
22. “Lleialtat”, d’Absència (1957).
25. “El més vell del poble”, d’El tomb de l’any (1966).
IRAÏS /LAIA G.
5. “Cançó d’un doble amor” de Verger de les galanies (1911)
[text de l’edició definitiva:Poesia,1957].
6. “Camperola llatina”, de Verger de les galanies (1911)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
LAURA /PAU
7. “La bella dama del tramvia”, d’Auques i ventalls (1914)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
8. “Símbols”, d’Auques i ventalls (1914) [text de
l’edició definitiva: Poesia,1957].
MÒNICA /LAIA R.
9. “Vora la mar és nada”, de La paraula en el vent (1914).
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
10. “El dia revolt”, de Bella terra, bella gent (1918)
[text de l’edició definitiva: Poesia,1957].
MARTA/JÚLIA
11. “Cançoneta incerta”, d’El cor quiet (1925). [text
de l’edició definitiva: Poesia,1957].
12. “Beat supervivent”, d’El cor quiet (1925). [text
de l’edició definitiva: Poesia,1957].
ANNA /CARLA
15. “Bèlgica”, de Llunyania (1952) [text de l’edició
definitiva: Poesia,1957].
16. “Cor fidel”, de Llunyania (1952) [text de l’edició
definitiva: Poesia,1957].
MARIA/ ANNA/QUERALT
17. “L’altre enyor”, de Llunyania (1952) [text de
l’edició definitiva: Poesia,1957].
18. “Illa”, de Llunyania (1952) [text de l’edició
definitiva: Poesia,1957].
A triar entre: 23. “El fènix”, de Bestiari (1964).
A triar entre: 23. “El fènix”, de Bestiari (1964).
24. “Les formigues”, de Bestiari (1964).
ACTIVITAT 2: Trieu UN dels
dos/tres poemes que us ha tocat i elaboreu-ne un comentari de text que segueixi la
pauta següent:
1. CONTEXTUALITZACIÓ
·
Dades bàsiques sobre l’autor, el moviment i l’obra de
manera general.
·
Títol del poema, nom del poemari i data.
·
Rellevància del poema dins l’obra del poeta, si és el
cas.
2. TEMA
·
Quin és el tema del poema?
3. ESTRUCTURA
·
Resum del contingut del poema i, si és el cas,
assenyalar-ne les parts temàtiques.
4. FORMA
·
Tipus de composició, estrofes, versos.
·
Tipus de rima. Esquema de la rima.
5. RECURSOS
EXPRESSIUS
·
Figures retòriques significatives i recursos lingüístics:
hem de procurar donar sentit a l'anàlisi dels recursos explicant el seu
significat o la seva funció.
6.
CONCLUSIÓ
- Fer
una síntesi del que hem analitzat, tot donant una visió de conjunt del
funcionament i significat del poema comentat.
ACTIVITAT 3: Exposició oral (màxim
15 minuts ). L’exposició ha de contenir:
a) Sinopsi
del poemari a la qual pertanyen els poemes treballats. Per exemple, sinopsi de Verger de les galanies, de La paraula en el vent…
b) Presentació
dels dos/tres poemes treballats i mostra de les diapositives.
c) Lectura i comentari breu del poema seleccionat, del qual s’ha fet el comentari literari
per escrit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada